• Αρχείο κατά κατηγορία

  • Αρχείο κατά μήνα

  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Μαζί με 20 ακόμα followers

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Ιουλίου 2015
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Ιον.   Σεπτ. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Διαχείριση

Προς Ανάρρωση [2]_η «ΒΛΑΧΑ» ΝΑΞΟΥ πού ‘γινε ΑΞΩΤΙΚΟΣ ΜΠΑΛ(Λ)ΑΡΙΣΤΟΣ


Καμιά φορά (ελπίζω να ισχύει το “καμιά φορά”) δημιουργείται σύγχυση από τις καταγραφικές εκδόσεις τραγουδιών, όταν μάλιστα η καταγραφή γίνεται από γεωγραφική απόσταση ή από το άνετο περιβάλλον ενός γραφείου.

…………………………………………………………………………………………………..

*** Τραγούδι της «Βλάχας» στον γνωστό σκοπό με τους στίχους: «Θα κατέβω στην Τραγαία».
Απόσπασμα εκτέλεσης σε ζωντανή εκπομπή της ΕΡΑ2 και ΕΡΑ5 στον «ΙΑΝΟ». Παίζουν και τραγουδούν: Γιάννης Ζευγόλης, Κώστας Σιδερής, Ουρανία Λαμπροπούλου και Ασπασία Στρατηγού.

…………………………………………………………………………………………………..

Αυτό επιτείνεται όταν κάποιος σκοπός αποσυνδέεται (για να μελετηθεί) από την τρισυπόστατη αρχική του μορφή (όταν συνέβαινε τούτο), δηλ. ΜΕΛΟΣ – ΛΟΓΟΣ –ΚΙΝΗΣΗ.
Αυτή η αποσύνδεση ήτανε φυσικό να γίνει και μάλιστα σε πάμπολλες περιπτώσεις. Μια από τις αιτίες γι’ αυτό, υπήρξε η ανύπαρκτη σχεδόν επικοινωνία μεταξύ της “δεύτερης ύπαρξης” του χορού (του χορού των εσωτερικών μεταναστών στα αστικά κέντρα) και των χορευτικών σκοπών που “έμπαιναν” για εγγραφή στα δισκογραφικά studios !!!!

Η κινητικότητα πολλών σκοπών (χορευτικών και μη) είτε σε σχέση με τον στίχο είτε σε σχέση με τον σκοπό, είναι ιστορικό γεγονός. Εδώ όμως, στο παράδειγμά μας, πρόκειται για αλλαγή του ονόματος ενός χορού (της “Βλάχας” της Νάξου) και ονοματοδοσία της από άλλο χορό, άλλων νησιών (π.χ. Μυκόνου και Πάτμου) ως “Μπαλλαριστός” εκτός εάν, στην καταγραφική αυτή εκτέλεση, ο Σίμων Καράς έδωσε αυτή την ονομασία ως εικονοποιημένη λέξη λόγω των κινησιολογικών χαρακτηριστικών του β’ μέρους του συγκεκριμένου χορού.

…………………………………………………………………………………………………..

Διαφάνεια1

Διαφάνεια2

…………………………………………………………………………………………………..
Οι επίγονοί του όμως, με τα τόσα μέσα που υπάρχουν πλέον σήμερα, δεν μπήκαν στον κόπο να πλησιάσουν τα πράγματα και να μικρύνουν τις αποστάσεις ώστε, να μην “ψευδοκαταγράψουν” παραδίδοντας παραχαραγμένο πνευματικό υλικό, αλλά και να μην επαίρονται γράφοντας συλλογικά: “Στην προσπάθειά μας να διασώσουμε και να προβάλουμε το λαϊκό πολιτισμό των Κυκλάδων μας, παρουσιάζουμε τη νέα μας έκδοση με παραδοσιακά κυκλαδίτικα τραγούδια”.

…………………………………………………………………………………………………..

Διαφάνεια3

…………………………………………………………………………………………………..

Ζούμε σε εποχή, στην οποία το υλικό που κατέγραφε στις αρχές του περασμένου αιώνα η για πρώτη φορά θεμελιούμενη στην Ελλάδα επιστήμη της Λαογραφίας, μελετάται πλέον εξειδικευμένα από πολλές και διαφορετικές συνεργατικές επιστήμες. Ο μελετητής δε, αφιερώνει πολλά χρόνια για ν’ αποκτήσει τον απαιτούμενο πνευματικό οπλισμό (που τελειωμό δεν έχει) για να γράψει, να μιλήσει ή να επικοινωνήσει μέσω εκδόσεων αυτό το υλικό, αυτή τη γνώση.
Πέρασαν τα χρόνια που ξεγένναγε η μαμή. Δεν φτάνει μόνο το “θέλω” και το (πιθανό) ταλέντο στην πένα, την αφήγηση, τη φωνή για να αναλάβεις την ευθύνη της παράδοσης στις επόμενες γενιές!!!!!!

Λίγη προσοχή, λίγη ευαισθησία, λίγη αλήθεια !!!!!!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: