• Αρχείο κατά κατηγορία

  • Αρχείο κατά μήνα

  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Μαζί με 20 ακόμα followers

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Ιουνίου 2014
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Απρ.   Ιολ. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • Διαχείριση

Μελωδική ντοπιολαλιά


 

Η εκτέλεση των συγκεκριμένων μελωδιών δεν αφορούν το ηχόχρωμα των τζαμπουνοντούμπακων του Φιλωτιού της Νάξου γενικώς, αλλά ιδιαίτερα αυτού του ιδίου του κ. Κοττάκη και της συζύγου του που τον συνοδεύει στο τραγούδι.
Κανείς άλλος τζαμπουνιέρης δεν παίζει αυτές τις μελωδίες σ’ αυτή τη μελωδική γραμμή.
Εδώ είναι έως και αγνώριστες θα έλεγα.
Κατά τη γνώμη μου, δεν αποτελεί η παρούσα εκτέλεση, αυτό που λέμε και εννοούμε ως ηχόχρωμα του Φιλωτιού, παρά μόνο ιδιαίτερη εκτέλεση του κ. Κοττάκη.
Όταν μάλιστα δημοσιοποιούνται μέσω του διαδικτύου από τον καναλάρχη με τέτοιον τίτλο, τότε υπάρχει πρόβλημα.
Ακόμα πιο έντονο γίνεται το πρόβλημα όταν οι λεγόμενες “τζαbουνοσυνάξεις” της Νομαρχίας Κυκλάδων και τώρα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, μαγνητοσκοπούνται εκτός από ιδιώτες που τις παρακολουθούν (και κατά συνέπεια τις υιοθετούν και τις διαδίδουν για την πιστότητά τους) και από οργανωμένο τηλεοπτικό συνεργείο με σκοπό αφενός την καταγραφή και διαχείριση από εποπτεύοντες μουσικολόγους και αφετέρου την παραγωγή πολιτιστικού ντοκυμαντέρ.
Οι καταστατικές υποχρεώσεις των τοπικών Συλλόγων των αστικών κέντρων περί ΔΙΑσωσης, ΔΙΑδοσης και ΔΙΑτήρησης έρχονται τώρα να αναδείξουν το κενό που προέκυψε από την πρόσθεση της πρόθεσης –ΔΙΑ- στους παραπάνω καταστατικούς σκοπούς, αντί διαρκώς να ΣΩΖΟΥΜΕ – ΔΙΝΟΥΜΕ – ΤΗΡΟΥΜΕ !!!
Αυτό που συμβαίνει σήμερα απενοχοποιείται με το “τα πάντα ρει” ή με τον όρο “εξέλιξη” !!!!!

Advertisements

11 Σχόλια

  1. Γεια χαρά! Ξαναπέρασα για να καταθέσω κι εγώ άλλο ένα βιντεάκι που βρήκα: https://www.youtube.com/watch?v=9KkG42IrfP8 Βέβαια, πάλι ο Λιανός παίζει. Όμως είναι κι ο Μπίλος που τραγουδάει: λέει και τις δύο εν λόγω Βλάχες (Ν’ αλλάξω θέλω & Τραγαία), με την παραλλαγμένη μελωδία της τσαμπούνας – ούτε με την κανονική μελωδία των βιολιών, ούτε και κάθεται σιωπηλός και απορημένος σα να διερωτάται ποιος σκοπός είναι αυτός. Να υποθέσουμε ότι έχει κάτσει με το Λιανό και τη Νίκη και κάναν πρόβες στις δικές τους διασκευές; Δεν είναι τελείως απίθανο αλλά σίγουρα δεν είναι και το πιθανότερο. Εγώ μάλλον συμπεραίνω ότι ο Μπίλος τα ήξερε από τόσο παλιά όσο κι ο Λιανός.

  2. Το τελευταίο βίντεο το κοινοποίησα για να το σχολιάσετε εσείς…γιατί εγώ δεν έχω λόγια…Συμφωνώ απόλυτα για τα περί διαλόγου αλλά αυτό πρέπει να γίνει και με του «»»»»πολιτιστικούς»»»» συλλόγους…Και κυρίως πρέπει να υπάρξει μια παρέμβαση-καθοδήγηση απο τους γνώστες, επιστήμονες και ανθρώπους της παράδοσης προς τους συλλόγους οι οποίοι σε συντριπτική πλειοψηφία έχουν εκφυλιστεί και έχουν γίνει ορμητήρια για πολιτικές σταδιοδρομίες…

  3. Σ’ ευχαριστώ για τον κόπο που έκανες. Σου εύχομαι καλή δύναμη και μακάρι κάποια στιγμή να ξεκινήσει κάποιος διάλογος δια ζώσης από τους πλέον επιστημονικά αρμόδιους για να μπορέσουμε να βρούμε ένα μίνιμουμ ταύτισης για όλα αυτά τα πράγματα.Καλή συνέχεια.

  4. Αυτό το βίντεο δεν κατάλαβα τί νόημα έχει που μου το κοινοποίησες. Για την μουσική εκτέλεση ή για τις εικόνες του βίντεο;

  5. https://www.youtube.com/watch?v=lxJa626TyJk το πιό σημαντικό ξέχασα!!???

  6. Για να ξεκαθαριστεί λοιπον αν τα έπαιζαν/παίζουν στο Φιλώτι :

    1)https://www.youtube.com/watch?v=qiYnMeNDT94

    2)https://www.youtube.com/watch?v=L9pyS50zWpM

    3)https://www.youtube.com/watch?v=HqO_hOSAhCo

    4)https://www.youtube.com/watch?v=MWa-3sGgBUs (δεν δείχνουν αποριμένοι οι Φιλωτίτες)

    5) https://www.youtube.com/watch?v=PJ5gVpFAGjo στο 5:50

  7. Καμία ειρωνία πουθενά Σταύρο. Απλώς υπάρχουν σημεία όπου διαφωνώ (και εξηγώ γιατί), και σημεία που θεωρώ ότι δεν τα έχουμε εξετάσει τόσο εξαντλητικά ώστε να μπορούμε να καταλήξουμε σε γνώμη.

    ιδιαίτερα όμως θέλω να τονίσω ότι δεν υπάρχει καμία ειρωνία στην ερώτηση «μήπως απλώς εσύ δεν έτυχε να τ’ ακούσεις;». Όχι για άλλο λόγο, αλλά γιατί υπάρχουν τεκμήρια ότι κάποιοι έστω τα ‘παιζαν. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι τα ‘παιζαν όλοι, αλλά γι’ αυτό ακριβώς σε ρωτάω, επειδή τόσα χρόνια κάτι παραπάνω θα ξέρεις. Για να το θέσουμε αλλιώς: έχεις κάποια θετική πληροφορία ότι «τα τάδε και δείνα κομμάτια ΔΕΝ τα έπαιζαν οι τσαμπουνιέρηδες, και αν κανείς ποτέ τα έπαιξε ήταν προσωπικοί πειραματισμοί που δεν έπιασαν»; Ή αυτό είναι απλώς η προσωπική σου εκτίμηση;

    Προσωπικά δεν έχω καταλήξει σε καμία απόλυτη πεποίθηση. Γι’ αυτό και φροντίζω να τονίζω ότι «πρέπει να το αφήσουμε ανοιχτό μέχρι να είμαστε πιο σίγουροι», ότι «υπάρχουν ενδείξεις αλλά όχι αποδείξεις» κλπ.. Σε δύο ελάσσονα σημεία μόνο εκφράζω βεβαιότητα: ένα γλωσσολογικό, κι ένα εντελώς ασήμαντο εκεί στην παράγραφο που αρχίζει «οι παλιοί ζούσαν στην απομόνωση…», με το οποίο ούτε εσύ νομίζω (ή βλέπω) να διαφωνείς.

    * * * * * * *

    Ε ναι, αν ο καθένας μας σχολίαζε αναλυτικά όλο το κάθε μήνυμα του αλλουνού θα γράφαμε βιβλία! Μπορείς όμως να μου απαντήσεις στις συγκεκριμένες ερωτήσεις που θέτω (οι οποίες δεν είναι εξέταση ούτε παγίδα, είναι απορίες προς κάποιον που μπορεί να ξέρει την απάντηση):

    α) [αυτό που ήδη ρώτησα στην αρχή]
    β) Και η Βλάχα της Κωμιακής με τις δύο διαφορετικές μελωδίες (βιολιού – τσαμπούνας) για τον ίδιο κατά βάση σκοπό;

  8. Καλησπέρα.
    Φαίνεται πως η προηγούμενη αιτίασή μου περί μονολόγων επαληθεύτηκε.
    Για να σχολιάσω – απαντήσω στα δικά σου σχόλια θα πρέπει μάλλον να γράψω κάποιο επιστημονικό άρθρο και ειλικρινά δεν το έχω σκοπό ούτε βέβαια να αναφερθώ σε μια ιδιόλεκτο και να την κάνω κοινόλεκτο. Μπορεί ο κάθε μουσικός να παίζει όπως νομίζει, όπως ισχυρίζεσαι, αλλά όταν παίζει για να χορέψω εγώ, θα μου παίξει όπως θέλω εγώ!!!
    Και εάν δεν το αναγνωρίζω αυτό που παίζει, όπως δεν τα αναγνωρίζουν οι Φιλωτίτες χορευτές, τότε δεν θέλω να παίζει για μένα, ενώ παράλληλα μπορεί να κάνει αυτό που του αρέσει. Μόνο το «μου αρέσει» γίνεται «έτσι μου αρέσει» και πολλές φορές καταλήγει στο «έτσι μου γουστάρει». Αυτό είναι το επικίνδυνο. Και σ’ αυτό εγώ πρέπει να δώσω στοιχεία σαν του υπότιτλου των βίντεο που υπήρξαν και η αφορμή για την συζήτησή μας. Όχι δεν θα το κάνω. Δεν έχω το δικαίωμα. Άλλωστε, οι διανθρώπινες σχέσεις (οργανοπαιχτών και χορευτών) δεν καταγράφονται μέσα από τέτοιου είδους καταγραφές.
    Εγώ μετά από 30 χρόνια είμαι υποχρεωμένος να σημειώσω πως αυτά δεν ανήκουν στους Φιλωτίτες και τους άλλους Αξώτες παρά μόνον σ’ αυτούς που τα έπαιξαν σ’ αυτές τις ηχογραφήσεις.
    Σε ότι τέλος, αφορά το σχόλιό σου περί διαλεκτολογίας και τζαbούνας σ’ εκείνο που θα επιμείνω είναι το –τζ- κι όχι το –τσ-.
    Εκείνο όμως που διακρίνω στο σχόλιό σου γενικά και σε ορισμένα σημεία ιδιαίτερα, είναι μια προσπάθεια απαξίωσης με ειρωνικά μάλιστα στοιχεία.
    Πρέπει δε να σε διαβεβαιώσω πως 30 χρόνια κοντεύω στο νησί (συνταξιούχος πλέον) και δεν έχω καταφέρει να μάθω πολλά πράγματα. Πώς εσύ είσαι τόσο απόλυτος για όλα όσα αναφέρεις, εγώ πραγματικά σε θαυμάζω.
    Δε νομίζω ότι μπορώ να συζητήσω απαντώντας σε όλα τα θέματα που έθιξες και μάλιστα μ’ αυτόν τον τρόπο. Μπορεί και να είναι αδυναμία μου. Δεν ξέρω.
    Πάντως καλό θα είναι να μικρύνουμε όλοι μας τον χώρο των ενδιαφερόντων μας για τα οποία καταθέτουμε δημόσια τη γνώση μας μήπως και μπορέσουμε κάποια στιγμή να βρούμε άκρη.
    Σ’ ευχαριστώ πολύ για την συζήτηση.

  9. Ωραία, πάμε λοιπόν να το προχωρήσουμε λίγο το θέμα.

    Έχουμε διάφορες ενδείξεις ότι αυτό που παίζει ο Λιανός δεν είναι τυπικά Φιλοτίτικο, αλλά δικό του:

    α) Η μελωδία είναι αλλαγμένη (αυτό είδαμε πώς εξηγείται, δεν είναι επιλογή του παίχτη)

    β) Δεν το έχεις ακούσει από άλλους τσαμπουνιέρηδες (όμως ο Αντριάς το έπαιζε)

    γ) Οι παλιοί λέγανε ότι η τσαμπούνα αυτά που δεν μπορεί να παίξει δεν τα παίζει (ναι, αλλά η Βλάχα της Κωμιακής;)

    Τίποτε από αυτά δε συνιστά απόδειξη. Μπορεί και να τα παίζανε! Η λογική επιτάσσει να το αφήσουμε ανοιχτό μέχρι περαιτέρω επιβεβιώσεως είτε του ναι είτε του όχι.

    Τις υπόλοιπες ενστάσεις σου τις κατανοώ αλλά δεν τις συμμερίζομαι:

    -η ηχογράφηση είναι στουντιακή: ε φυσικά είναι στουντιακή! Ο σκοπός είναι η καταγραφή της μουσικής, όχι ολόκληρου του πολύπτυχου γλεντιού. Η ηχογράφηση έγινε εκεί που κάθεται κάθε μέρα ο Λιανός με τη Νίκη και παίζουν για πάρτη τους. Επειδή ο Λιανός και η Νίκη δεν είναι βοσκοί στα φιλοτίτικα βουνά αλλά έχουν θερμοκήπιο στην Αττική, παίζουν στο θερμοκήπιο. Ήρθε κι ο Γιάννης με το κασετόφωνο και τους έγραψε. Δεν είναι συνθήκες γλεντιού, αλλά πλησιάζουν αρκετά σε κάτι που ανέκαθεν γινόταν.

    -οι παλιοί ζούσαν στην απομόνωση και δεν είχαν άλλες παραστάσεις εκτός από τις ντόπιες: ναι, αλλά το καθετί έχει μια αρχή. Και χίλια χρόνια να τον έπαιζαν ένα σκοπό, κάποιος κάποτε τον πρωτόπαιξε. Είτε τον έβγαλε μόνος του (άρα γιατί όχι κι ο Λιανός;), είτε τον άκουσε από ξένους (άρα γιατί όχι κι ο Λιανός;) Και είμαι βέβαιος ότι πριν αρχίσει η κινδυνολογία περί παράδοσης κανείς ποτέ δεν είπε «αυτά δεν τα παίζουμε γιατί δεν είναι δικά μας». Μπορεί να μην τα έπαιζαν επειδή δεν τους άρεσαν, επειδή δεν μπορούσαν ή απλούστατα επειδή δεν τα ήξεραν.
    Για σκέψου να εξοβελίζαμε τον μπάλο επειδή προέρχεται από τους δυτικούς κατακτητές!

    -οι Παγκυκλαδικές τα ‘χουν κάνει όλα ίσωμα: Αυτό είναι πολύ μεγάλη συζήτηση. Δε θα χωρέσει σε σχολιάκια. Πάντως πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο και σύνθετο φαινόμενο που σε καμία περίπτωση δεν περιορίζεται σ’ ένα μεμονωμένο βιντεάκι όπου ο Γουστομιχάλης παίζει θρακιώτικα. Ούτε, ασφαλώς, περιορίζεται σ’ ένα «διαφωνώ» ή «συμφωνώ».

    -Τα περί της γραφής «τζαbούνα» είναι εντελώς λάθος, πίστεψέ με. Πρώτα απ’ όλα ο καθένας έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιοεί την κοινή νεοελληνική και όχι το ιδίωμα του εκάστοτε τόπου στον οποίο αναφέρεται. Άμα βλέπει κανείς μπροστά του μια τσαμπούνα και δεν ξέρει από ποιο νησί είναι, θα ρωτήσει «από πού είναι αυτή η τσαμπούνα» και όχι «είναι τσαμπούνα, ζαμπούνα, σαμπούνα ή τζαμπούνα;» Δεύτερον, αν προτιμάς να το πεις αξώτικα επειδή μιλάμε για Νάξο, και τα αξώτικα ελληνικά είναι. Γράφονται με τα ίδια 24 γράμματα. Τα 24 γράμματα δεν είναι για να αποδίδουν με απόλυτη προσέγγιση την προφορά, αλλά για να καθιστούν τη λέξη αναγνωρίσιμη. Άρα, τζαμπούνα με μι και πι. (Σε ειδικευμένα έργα διαλεκτολογίας ή φωνολογίας κλπ. όπου ο σκοπός είναι όντως η εξαντλητική απόδοση της προφοράς, εκεί επιστρατεύεται το Διεθνές Φωνητικό Αλφάβητο: [dzab’una], [tsamb’una] κλπ.). Τρίτον, αν κάποιος επιλέξει, παρόλο που δε γράφει τέτοιο έργο, να εφεύρει ένα δικό του τρόπο να αποδώσει την προφορά μιας τοπικής λέξης, δικαίωμά του φυσικά, αλλά δε σημαίνει ότι οι άλλοι που γράφουν σαν όλο τον κόσμο κάνουν λάθος! Και τέταρτον, όποιος γράφει όπως νομίζει (παρά την ύπαρξη μιας παράδοσης με πολύ συγκεκριμένους κανόνες), οφείλει να αναγνωρίσει και στους μουσικούς να παίζουν όπως νομίζουν.

  10. Αγαπητέ “Πέπε”.
    Χάρηκα ιδιαίτερα για την αποστολή του σχολίου σου.
    Τα θέματα της τζαμπούνας γνωρίζω από παλιά ότι σε απασχολούν ιδιαίτερα.
    Να ξεκαθαρίσω λοιπόν κι εγώ κάτι, δηλ. ότι δεν είμαι μουσικός ή μουσικολόγος ή κυριότερα μουσικολογών.
    Ο ορίζοντάς μου είναι αυτός του χορού και ως μελετητής του έρχομαι σε επαφή με τη μουσική η οποία με οδηγεί στον χορό.
    Αν λοιπόν δεν λάβουμε υπόψη τις επίκτητες ιδιότητες που μπορεί να φοράει κανείς στη ζωή του και συζητήσουμε με έναν άνθρωπο από τους παλιακούς μερακλήδες χορευτές θα μπορούσε να διαφωτίσει τη συζήτηση.
    Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από την ταμπέλα κάτω από το βίντεο: “Η τσαμπούνα στο Φιλώτι” !!! Τί θα πει αυτό για έναν που δεν έχει τη ματιά του διασκεδαστή στο Youtube. Καταγράφει αφενός την λέξη “τσαμπούνα” αντί του ευφωνικά σωστού “τζαbούνα” καθώς επίσης κι ένα ηχογράφημα κάποιου, κάποτε, σε άγνωστες στουντιακές μη χορευτικές συνθήκες και που εκτελεί (δεν παίζει, εκτελεί) κάποιους χορευτικούς σκοπούς που εκτός από “Tα παλαιά μου βάσανα”, ήτανε άγνωστα στο χωριό του (για τους τζαbουνιέρηδες) και ή τα άκουγαν από τα επείσακτα, από τα ορεινά χωριά, βιολιά ή τραγουδιόντουσαν χωρίς όργανα για να χορευτούν. Και έτσι ορίζεται μέσω αυτών των αναρτήσεων το μουσικό ιδίωμα ενός χωριού, που αν μη τι άλλο είχες εκατοντάδες βοσκούς κι επομένως τζαbουνιέρηδες.
    Και εν πάση περιπτώσει, οι σκοποί της τζαbούνας μπορεί να ήτανε πολλοί και με την είσοδο των βιολιών να εξαφανίστηκαν, αλλά δεν ήτανε του χορού. Η δε “Βλάχα” έτσι κι αλλιώς ήτανε τραγουδιστή απ’ τους χορευτές –τριες και τους “απ’ έξω”.
    Το να πιάνεις λοιπόν τα πάντα στο φούσκωμα του ασκού και να τα παίζεις, και μάλιστα λόγω των τζαbουνοσυνάξεων και γκαϊντίσια κομμάτια, είναι κάποιο πρόβλημα.
    Να ένα παράδειγμα: https://www.youtube.com/watch?v=ytYdvckOLfM
    Μου γράφεις σ΄ένα σημείο του σχολίου σου: “ Συνεπώς μια τσαμπούνα δεν μπορεί, όσο κι αν θέλει, να τα παίξει στην κανονική τους μελωδία. Αναπόφευκτα θα τα διασκευάσει. Γι’ αυτό τα βρίσκεις αγνώριστα.”
    Γι’ αυτό λοιπόν οι παλιοί τζαbουνάτορες λέγανε: “η τζαbούνα δεν βγάζει ούτε τσάμικο”. Και γι’ αυτό δεν τα άγγιζαν τα “ξένα”. Ούτε σε επαφή λόγω της βοσκοσύνης ερχόντουσαν (με άλλους βοσκούς Αξώτες) ούτε καν ήξεραν τι και πώς παίζονταν στα άλλα χωριά.
    Αν τέλος ακούσεις τον Πολυκανδριώτη (Έργη) (θεωρείται από τους ντόπιους κορυφαίος) από τα Λειβάδια (Αγερσανί) να παίζει για να χορέψουν οι Λειβαδίτες ούτε ποιό σκοπό θα καταλάβεις ότι παίζει, ούτε αν παίζει Μπάλλο, Συρτό ή Ντίρλα. Γι’ αυτό κι ο dουbακάρης φωνάζει τις αλλαγές.

    Αυτά είναι ελάχιστα που θα ήθελα να γράψω ή καλύτερα να καταθέσω προφορικά σε μια συζήτηση, η οποία δεν έγινε ποτέ κι ούτε θα γίνει στην Ελλάδα.
    Οι της μουσικής τον δικό τους δρόμο, αγνοώντας τους χορευτές για τους οποίους υπάρχουνε και παίζουνε κι οι χορευτές βηματοπατώντας, εδώ και χρόνια, δεν επικοινωνούν με τους μουσικούς.
    Αποτέλεσμα; Το βλέπουμε και εδώ στα blogs και όπου αλλού του διαδικτύου: Παράλληλοι μονόλογοι που πολλές φορές μάλιστα εκτρέπονται ή στην καλύτερη περίπτωση διεκδικούν την αλήθεια (της δικής τους και μοναδικής όμως αλήθειας).
    Με Εκτίμηση
    Σταύρος

  11. Καλησπέρα Σταύρο.

    Αφού διευκρινίσω προκαταρκτικά ότι τα ναξιώτικα δεν τα ξέρω τόσο εις βάθος όσο εσύ ή ο ανεβάστορας των παραπάνω βίντεο, θέλω να σε ρωτήσω το εξής:

    Έχεις υπόψη σου τα μελωδικά χαρακτηριστικά της τσαμπούνας και τους περιορισμούς της; Η τσαμπούνα έχει έξι συγκεκριμένες νότες, και μ’ αυτές καλείται να παίξει τα πάντα. Όμως δεν έχουν όλα τα τραγούδια αυτές τις έξι νότες, μπορεί να έχουν περισσότερες ή άλλες.

    Το «Χραμάκι», η «Τραγαία» και το «Ν’ αλλάξω θέλω το χορό» δεν είναι στην κλίμακα της τσαμπούνας. Συνεπώς μια τσαμπούνα δεν μπορεί, όσο κι αν θέλει, να τα παίξει στην κανονική τους μελωδία. Αναπόφευκτα θα τα διασκευάσει. Γι’ αυτό τα βρίσκεις αγνώριστα.

    Τώρα, το θέμα είναι: μήπως, όταν λες «Κανείς άλλος τζαμπουνιέρης δεν παίζει αυτές τις μελωδίες σ’ αυτή τη μελωδική γραμμή», στην πραγματικότητα εννοείς «κανείς άλλος δεν παίζει ολωσδιόλου αυτές τις μελωδίες»; Γιατί αν τις παίξει, έτσι θα τις παίξει. Αλλιώς δεν μπορεί.

    Το αν τις παίζουν/έπαιζαν κι άλλοι εκτός από τον Λιανό δεν το γνωρίζω, οπότε δέχομαι το λόγο του ανεβάστορα που τον ξέρω για ψαγμένο (όπως κι εσένα φυσικά). Εκτός όμως από την «Τραγαία», που την έχω σε ηχογράφηση του Αντριά. Ο τρόπος παιξίματος, δηλαδή κυρίως τα στολίδια, διαφέρουν από του Λιανού, αλλά η μελωδία είναι ακριβώς η ίδια.

    Αλλά έστω ότι ούτε αυτό το έπαιζαν, κι ότι απλώς έτυχε ο Αντριάς να κάνει ένα προσωπικό πειραματισμό και αργότερα κι ο Λιανός τον ίδιο. Άκου όμως το κωμιακίτικο «Μπροβάλετε στα δώματα», πώς το παίζουν τα βιολιά και πώς οι τσαμπούνες. Όποιος ξέρει μόνο τη μία εκτέλεση, θα βρει την άλλη αγνώριστη (και στη φωνή, αφού ο τραγουδιστής προσαρμόζεται στη μελωδία του εκάστοτε οργάνου). Κι όμως είναι κι οι δύο υπαρκτές, και διαφορετικές.

    (Υ.Γ. Αν ξανακούσεις όλη τη σειρά ηχογραφήσεων του Λιανού, θα βρεις άλλον ένα σκοπό όπου θα έχεις την ίδια ένσταση. Έχω βάλει ένα στοίχημα ποιος θα είναι αυτός.)

    Με εκτίμηση

    Π.Σ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: