• Αρχείο κατά κατηγορία

  • Αρχείο κατά μήνα

  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Μαζί με 20 ακόμα followers

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Μαΐου 2011
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Απρ.   Ιολ. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Διαχείριση

Τα Αξώτικα Κάλαντα της Πρωτοχρονιάς σε Καλαμαθιανό !!!


Το σχόλιο που ακολουθεί (συμπληρωμένο εδώ) το έγραψα στη σελίδα του καναλιού στο Youtube του Ερευνητικού Κέντρου Ελληνικού Τραγουδήματος (ΕΡ.Κ.Ε.Τ.) που αναρτήθηκε, εδώ και τρεις μήνες περίπου. Αφορά δε τη χορευτική – τραγουδιστική παρουσίαση σκοπών απ’ τ’ Απεράθου της Νάξου σε Φεστιβάλ Φωνητικών Συνόλων Παραδοσιακής και Λαϊκής Μουσικής από την ομάδα «Περπερούνα». (από το 8’ 48’’)

Περιμένω ακόμα να εγκριθεί για να εμφανίζεται δημόσια.

Τούτο, πρώτη φορά συμβαίνει. Διαδίκτυο….. χώρος ελεύθερης έκφρασης!!! Καλό και τούτο. Βέβαια μου μήνυσαν από τη διαχείριση του καναλιού πως, απαντήσεις στα σχόλια της σελίδας αυτής δίνει μόνον ο υπεύθυνος της παράστασης. Αλλά τίποτα. Έτσι αποφάσισα, μετά από τόσο καιρό να το δημοσιεύσω στο blog μου.

………………………………………………………………..

Το σχόλιό μου στη σελίδα του Youtube:

«Σαφώς και σ’ αυτόν τον σκοπό, τον «Κοτσάτο της Τζαμπούνας», στο ρυθμικό σχήμα του Καλαμαθιανού μπορείς να βάλεις διάφορα αυτοσχέδια δίστιχα (γι΄ αυτό και «κοτσάτος»), αλλά στίχους των καλάντων σ’ ένα σκοπό που παιζότανε απ’ τις τζαμπούνες και τραγουδιότανε μόνο στις μέρες γύρω απ’ τις Αποκριές…….

Αυτό δεν συνέβαινε στ’ Απεράθου, οπότε αυτός ο συνδυασμός ακροάματος και εικόνας (Κάλαντα Πρωτοχρονιάς / Καλαμαθιανός), όπως αναφέρεται στην περιγραφή του βίντεο στο Youtube, είναι μέγιστος στιχο – χορευτικός φολκλορικός νεολογισμός και μέγιστη αυθαιρεσία με επιπτώσεις στο copy-paste των ανθρώπων που ασχολούνται με το μουσικό και χορευτικό πολιτισμό. Εάν πάλι είναι νέο στιχούργημα, αναμνηστικού χαρακτήρα, των συντελεστών θα μπορούσε κάποιος να το ξεπεράσει σαν μια “εκτέλεση” νεοφορμιστών, αλλά αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα όταν στα tags περιλαμβάνονται και τα: Νάξος – Naksos – Απείρανθος-Apeiranthos και folk music».


Advertisements

3 Σχόλια

  1. Κύριε Σπηλιάκο, ευχαριστώ για την άμεση τοποθέτησή σας. Στόχος της παρέμβασής μου ήταν και παραμένει η παρουσίαση της αντικειμενικής τοποθέτησης του ΕΡ.Κ.Ε.Τ.
    Για όλα τα άλλα που αναφέρετε στην απάντησή σας: «η ανάρτηση του Κέντρου σας αλλοιώνει και προσφέρει στρεβλή γνώση για έναν πολιτισμό που είναι δημιούργημα άλλων», «τα πράγματα δεν αφορούν την επιστήμη» «χορευτικό φαινόμενο, δράση, πράξη…», «καταγραφική αλήθεια», «Η παράταση της παρουσίας του (video) στο διαδίκτυο είναι κακό για όλους μας, αλλά κυρίως γι’ αυτούς που έζησαν αυτό που εμείς φολκλορίζουμε.» δε θα επεκταθώ, γιατί το κάθε ένα από αυτά επιδέχεται ευρύτατης ανάλυσης με πλήστες παραμέτρους. Ελπίζω να μας δοθεί η ευκαιρία τα συζητήσουμε εκ του σύνεγγυς.

    Σας ευχαριστώ για το δημιουργικό διάλογο,

    Βιβή Γ. Κανελλάτου.

  2. Σας ευχαριστώ για το σχόλιό σας.
    Κα Κανελλάτου.
    Σέβομαι την ευαισθησία σας για το προσωπικό. Αλλά το εν λόγω βίντεο με την παράσταση του Κέντρου σας παραμένει αναρτημένο στο ΔΙΚΟ ΣΑΣ κανάλι.
    Στο δικό σας κανάλι προστρέχουν οι συνδρομητές και μη, ανά τον κόσμο και βλέπουν και διαβάζουν. Εάν, όπως διευκρινίζετε κι σ’ αυτό το σχόλιό σας, αλλά και σε προηγούμενο προσωπικό μήνυμά σας, δεν απαντά ο υπεύθυνος του συγκεκριμένου θεάματος και ακροάματος κι εσείς δεν μπορείτε ούτε να ανεβάσετε το σχόλιό μου, ούτε να γράψετε έστω κάτι, εγώ δεν κάνω τίποτ’ άλλο από το να ενημερώνω τους ανθρώπους που μπορώ να επικοινωνήσω για την αποκατάσταση όσων βλέπουμε κι όσων ακούμε.
    Δεν είναι κάτι που μου δημιουργεί πρόβλημα προσωπικό, αλλά ενίσταμαι όταν αυτό που πραγματεύεται η ανάρτηση του Κέντρου σας αλλοιώνει και προσφέρει στρεβλή γνώση για έναν πολιτισμό που είναι δημιούργημα άλλων.
    Σχετικά με την επιλογή σας να θεωρείτε ότι πρέπει να γραφτεί ένα άρθρο επιστημονικό (το «παραμέτρους» δεν το κατανοώ) για μια καταγραφική αλήθεια ή όχι δεν την καταλαβαίνω. Τα πράγματα εδώ δεν αφορούν την επιστήμη. Ή αποτελεί χορευτικό φαινόμενο, δράση, πράξη στο χωριό Απεράθου της Νάξου αυτό που καταδείχνεται στο βίντεο ή όχι. Δεν χρειάζεται, μετά την καταγραφή με όλους τους συντελεστές ενός πρωτοκόλλου, ούτε συζήτηση, ούτε γενικεύσεις, ούτε επί μέρους θεωρήματα και κατά πόσο μάλλον, διατύπωση θεωριών.
    Τέλος, χωρίς καμία διάθεση προσβολής προς το αξιόλογο Κέντρο σας, το καλύτερο απ’ όλα, θα ήταν να κατέβη το εν λόγω βίντεο για να μη συνεχιστεί το copy – paste των ενδιαφερομένων επισκεπτών σας. Η παράταση της παρουσίας του στο διαδίκτυο είναι κακό για όλους μας, αλλά κυρίως γι’ αυτούς που έζησαν αυτό που εμείς φολκλορίζουμε.
    Σας ευχαριστώ πολύ για τη επικοινωνία.

  3. Κύριε Σπηλιάκο, όπως σας ενημερώσαμε, προϋπόθεση για να δημοσιευτούν τα σχόλια σας θα ήταν η καλλιτεχνική-ερευνητική απάντηση του υπευθύνου του σχήματος «Περπερούνα», του κου Γανωτή και όχι του «υπευθύνου παράστασης». Από την στιγμή που οι διαχειριστές του καναλιού του Κέντρου δε λάβανε κάποια απάντηση από τον κο. Γανωτή ως καλλιτεχνική διευθυντής του ΕΡ.Κ.Ε.Τ. σας επρότεινα την συγγραφή ενός άρθρου με επιστημονικές παραμέτρους, έτσι ώστε να ακουστεί επίσημα η άποψή σας στο επιστημονικό περιοδικό του Κέντρου. Θα σας παρακαλούσα λοιπόν η αναφορά περί «φίμωσης» της θεώρησης σας να τοποθετηθεί με τρόπο που να αντικατοπτρίζει πλήρως τη στάση του Κέντρου απέναντί σας, είτε σε προσωπικό είτε σε επιστημονικό επίπεδο.

    Με εκτίμηση,

    Βιβή Γ. Κανελλάτου
    μουσικολόγος – καλλιτεχνική διευθυντής ΕΡ.Κ.Ε.Τ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: