• Αρχείο κατά κατηγορία

  • Αρχείο κατά μήνα

  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Μαζί με 20 ακόμα followers

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Σεπτεμβρίου 2010
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Αυγ.   Οκτ. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • Διαχείριση

Ανασύνταξη του μουσικού και χορευτικού μας δημόσιου λόγου.


Αυτό το copy-paste απ’ το youtube κι από τη βιντεοκάμερα μιας παράστασης πότε θα τελειώσει και θα πέσουμε με τα μούτρα για να δούμε από πού ξεκινήσαμε και κατά πού πάμε;

Ερώτημα προς σκέψη κι όχι προς απάντηση.

Στο συνημμένο βίντεο: 

το πρώτο τραγούδι είναι το:  «Αρτεμώνας» το οποίο δισκογραφήθηκε μ’ αυτόν τον τίτλο από τον Γιώργο Κονιτόπουλο και την Ειρήνη Κονιτοπούλου. Το τραγούδι είναι Σιφνιό και παιζόταν στη Νάξο από τότε που θυμούνται οι οργανοπαίχτες, δηλ. από τις αρχές του περασμένου αιώνα και ήταν γνωστό στις παραγγελίες ως «Σιφνιό». Τέτοια υπήρχαν πολλά, όπως το «Θερμιώτικο», το «Αμοργιανό», το «Συριανό» κ.ά.

Αυτό που χορεύει η ομάδα είναι ο χορός της νύφης απ’ την Πάρο που χορεύουν (η τετράδα ‘’Γαμπρός – Νύφη – Κουμπάρα – Κουμπάρος’’), αλλά με ειδικό σκοπό κι όχι βέβαια τον Αρτεμώνα.

Η Σεριφιώτικη «Λυγαριά», χορευτικά, δεν έχει καμιά σχέση μ’ αυτό που βλέπουμε στο βίντεο, στο οποίο κάποιες στιγμές μεταφέρονται (χορευτικά) στον Θερμιώτικο Συρτό και Μπάλλο. Βέβαια πως κολλάει το πρώτο με το δεύτερο, μόνο ο «δάσκαλος» γνωρίζει.

Στην αλλαγή από τη «Λυγαριά» στον Μπαλαριστό της Μυκόνου χορεύουν κόντρα περιμένοντας το 2ο μέρος για να το βρουν.

Το τραγούδι αυτό δεν έχει καμιά σχέση με τον μπαλαριστό, αλλά είναι μια σύνθεση του Νίκου Οικονομίδη («Αυτό το καλοκαίρι») σε ρυθμικό σχήμα τέτοιο που να εξυπηρετεί να χορευτεί με το κινησιολόγιο του μπαλαριστού.

Αυτό που βλέπουμε λοιπόν, ανήκει στις περιβόητες προ του 1980 «Λυκειακές» και «Δωρα-Στρατικές» σουΐτες. Πώς προκύπτει αυτή η μουσική και χορευτική περιοδεία, μέσα σ’ ένα 4λεπτο σε τρία – τέσσερα νησιά του Αιγαίου; Δηλ. τι θα λέγαμε για μια «σουΐτα» π.χ. «Γκάιντα (Φλώρινα) – Γκέικο – Τσάμικο (απ’ το Ελατοχώρι)»;

Γιατί το Αιγαίο είναι σε compact μουσική και χορευτική συσκευασία; Και μάλιστα από ένα χορευτικό που δρα σε νησί, όπως η Λέσβος και πάλι μάλιστα, ομάδας φοιτητών. Όταν χορεύουν όμως χορούς απ’ το νησί τους δεν τολμούν να μπερδέψουν το Πλωμάρι με την Αγιάσο γιατί οι ντόπιοι (για τους οποίους χορεύουν) θα……..

Advertisements

4 Σχόλια

  1. μπράβο Σταύρο!!! υπέροχη ανάρτηση μόλις την εντόπισα!!!

  2. «… ο μερακλής είναι είδη σε ανεπάρκεια.»

    >> Και δυστυχώς αυτό το βλέπουμε και σε άλλου τύπου παραστάσεις. Που δεν τις λέμε έτσι, αλλά τελικά για παράσταση πρόκειται. Όταν το καβάδι γίνεται επιτήδευση και το ατομικό ύφος καραγκιοζιλίκι…

  3. Οι οργανοπαίχτες που συνοδεύουν τη χορευτική ομάδα (σκόπιμα χρησιμοποιώ τη λέξη «συνοδεύουν», γιατί δεν παίζουν γι’ αυτούς, αλλά πιστεύω ότι τους συνοδεύουν), είναι από τη Μακεδονία και την Θράκη. Επικοινώνησα με έναν από την κομπανία και αφού μου δήλωσε το copy-paste, μου ανέφερε πως κι αυτοί βρίσκονται σε δύσκολη θέση, μιας και δεν γνωρίζουν τη μουσική όλης της Ελλάδας, αλλά και ότι προσπάθησαν να ανταποκριθούν σε όσα τους ζήτησε ο αυτόκλητος «Δάσκαλος», που αντέγραψε παλαιότερη έκδοση από παράσταση της χορευτικής ομάδας των φοιτητών του Πολυτεχνείου.
    Σε ότι αφορά την ταχύτητα, όσο ταχύτερο είναι το μηχάνημα, τόσες περισσότερες κόπιες έχεις και δεν προλαβαίνεις και να δεις τι γίνεται. Ο τελετουργικός χαρακτήρας (όπου υπάρχει), αλλά και ο μερακλής είναι είδη σε ανεπάρκεια.

  4. Βλέποντας αυτό το βίντεο, κ. Σταύρο, πέρα από όσα σημειώνετε, εγώ κόλλησα και λιγάκι στο θέμα των μουσικών που συνοδεύουν το χορευτικό. Τι θα γίνει επιτέλους μ’ αυτήν την ταχύτητα;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: